Sunday, March 5, 2017

China - Shanghai

Stále toho velmi vstřebávám. Byl to zajímavej výlet, ale už se asi ráda podívám jenom do Pekingu na velkou čínskou zeď. Tak si to pojďme shrnout. Let tam, nebyl ještě tak hrozivej. Bylo to skoro 7 hodin. Bohužel kvůli protivětru na cestách zpátky bývají lety o něco delší. Tohle nebylo o něco. Deset hodin! To už máš jak let do Austrálie. Tam jsme přiletěli v pozdním odpoledni a jak už asi víte z předchozích článků, měly jsme to štěstí letět spolu s mojí batchmate. Naplánovaly jsme si večeři a potom masáž. Když jsme vyrazily z hotelu potkaly jsme ještě tři další holky, tak jsme společně vyrazily na hot pot. Je to grilovačka na asijskej styl. Už jsem na tom byla v Taipei. Je to fakt vynikající a vlastně i docela zdravý.
Velmi nás pobavila cena místního piva, který vůbec nebylo špatný! Z Dubaje je už člověk zvyklej dávat za alkohol vesmírný částky, tak nás pivo v přepočtu za 4aed mile překvapilo. 
Dvě hodiny hezky sedíte, jíte a tak je celkem logický, že budete potřebovat na záchod. To co mě potkalo nepřeju ani nejhoršímu nepříteli. Nebyl tam klasickej záchod, ale v podstatě jen díra. Víc se k tomu raději nechci vyjadřovat. Snad jen, že mě to velmi rychle přešlo. Jeden další poznatek. V Číně asi neexistuje dávání dýška. Pomalu to po vás hodí, kdyby jste jim chtěli dát něco navíc. Asi se to zkrátka nesluší. 
No po večeři se většina rozhodla jít zpátky na hotel, ale já vyrazila na masáž. Vypadalo to tam jak někde u tety v bytovce na sídlišti, ale masáž nebyla špatná. 
Přepadla mě trochu rýma, takže jsem se rozhodla, že než půjdu spát skočim do páry. 
Odhodlaně jsem teda vyrazila o tři patra níž v tom nejpomalejšim výtahu. Jedna paní se chtěla vyfotit, ale v županu sem se na to úplně necejtila. Jo, pokud tedy plánujete výlet do Číny a vypadáte dostatečně evropsky, připravte se, že lidi na ulici se budou zastavovat a bezostyšně si vás fotit a když tomu přidáte blonďatej vlas v menších ulicích pravděpodobně zastavíte i dopravu.
 Abych se teda ještě vrátila k tý páře. 
Tak jsem konečně vylezla z toho výtahu a jdu ke spa recepci. Skoro nikdo v Číně nemluví anglicky, ani v hotelech. Připravte si tedy vaše veškerý jazykový schopnosti rukou a nohou. Asi po 5 minutách paní pochopila, že bych ráda šla do páry. Pak z ní vylezlo, že tenhle den je určen jen pro muže. Zvláštní systém, ale tak co jsem měla dělat. 
Další den jsem toho tolik nestihla, protože jsem vstávala až po dvanáctý odpoledne. 
Opakovala se včerejší story. Fotky, pohledy, jo a velmi hlasitý smrkání a plivání a bůhví co ještě za zvuky. Nepředstavujte si ale bežný evropský smrkání. Oni kapesníky vlastně vůbec nemaj. Když jsem ho vytáhla a začla smrkat po evropsku, koukali na mě jak na holýho skřivánka.  Jelikož u mě rýma propukla už v plnym rozsahu a já vyrazila do města bez kapesníků(velmi zásadní chyba). Skočila sem do místní večerky a hledala kapesníky. Super, prodávali je i po jednotlivých balíčcích. No tak vyjdu z obchodu otvírám balení a zjistim, že v tom jsou plínky? Teď vážně přísahám, že to vypadalo jak kapesníky! To jsem si fakt myslela, že tam člověka nemůže už nic připravit...
No tohle bylo teda menší shrnutí mých zážitků a celkem se už těšim na nějakej evropskej let.
Mějte se hezky!! XOXO

2 comments:

  1. To s tím výtahem mě pobavilo! :D Do Číny bych se chtěla jet moc podívat, je to úplně něco jiného, ale úplně, a to mě moc láká! :)
    Moc se těším na další článek! :)♥
    S láskou
    ♥JORIES♥

    http://basic-whitegirl.blogspot.cz/

    ReplyDelete
  2. :D :D .. mňam, zkusila bych nějaké dobré jídlo odtamtud! :)

    ReplyDelete